Tampereella Sokos Hotel Tornissa (osa 1: Tyttären näkökulma)

lauantai 5. maaliskuuta 2016

Kaupallinen yhteistyö: Sokos Hotel Torni Tampere

Olin tyttären kanssa hotellilomalla Tampereen Sokos Hotel Tornissa, ja olipahan hauska retki! Lähdimme päiväjunalla kohti Tamperetta, mikä oli jo ihan huippua, koska tyttö pääsi ensi kertaa junaan. Oli siinä sitten ihmettelemistä, kun "peruutettiin hurjaa vauhtia" (eli selkä oli menosuuntaan päin). Tampereella tyttö bongasikin heti jo hotellin, sillä olin näyttänyt kuvia etukäteen. Tornia ei tosiaan voi olla huomaamatta, sen verran korkealle tuo hotelli kohoaa. Kaunis rakennus, itse tykkään kovasti sen arkkitehtuurista!

En ottanut minille rattaita mukaan, sillä hotelli on rautatieaseman lähellä, ja hotellin kylkeen pääsikin todella kätevästi uudempaa tunnelia pitkin rautateiden ali. Yllätyin itseasiassa siitä, miten lyhyt matka oli tunnelin ovelta hotellin respaan, matkaa oli vain kivenheiton verran. Pisteet siitä, lapsen kanssa kävely hotellille oli helppo nakki! Ihmetyksen aiheita riitti kyllä paljon, 25. kerroksinen hotelli itsessään oli niin ihmeellinen, varsinkin metrin korkeudesta katsottaessa ;) Sisäänkäynnin yhteydessä, hotellin seinässä oleva junan kuva ja kaiuttimista kuuluva, vaimea junan puksutus oli tytölle heti ihmeellistä. Äänen alkuperää yritettiin joka kerta paikallistaa, kun kävelimme ohi. Junateema oli hienosti kyllä heti esillä ja siitä selvästi tyttökin innostui!

No, sitten itse huone: meillä oli aivan upea Solo Up -luokan huone 22. kerroksessa, ja mitäpä luulette, oliko kolmivuotias liekeissä! :D Saimme mageen kulmahuoneen, jossa oli lähestulkoon lattiasta kattoon asti meneviä ikkunoita kahteen ilmansuuntaan. Tyttö pesiytyi ensimmäiset pari kolme tuntia kyseisten ikkunoiden ikkunalaudoille, ja korkeapaikankammoista äitiä luonnollisesti hirvitti katsoa tuota menoa... :D Maisemat olivat kyllä mahtavat, ja tietenkin metrisen ihmisen näkökulmasta oli upeaa kerrankin katsoa ikkunasta ulos omalta korkeaudeltaan! Lapselta siis sata pistettä tälle.

Sokos Hotel -ketjujen oma Onni Orava ihastutti tyttöä, hän saikin kivan puuhapussin samalla, kun kirjauduimme sisään. Iltapäivä kului Onni Oravan värityskirjan ja tarrojen parissa, välipalaa mutustellen, ja kaikkea upeaa ihmetellen. Lötköttelimme sängyssä vierekkäin ja ihastelimme näkymiä. Tyttö ylistikin sängyn pehmeyttä yli kaiken, vaikkakin sängylle pääseminen korkeuden vuoksi oli hänelle haasteellista =D Televisiosta näkyi ilmaiseksi MTV Junior, joka oli kanssa ihan siis yli-ihanaa, varsinkin kun televisiota sai katsoa sängyssä maaten (meillähän ei ole televisiota kotona makuuhuoneissa), ja sitten vielä äiti antoi syödä suklaarusinoita. Katselin sivusta, kuinka tyttö uppoutui megapehmeisiin tyynyihin ja mietinkin, että kohta taitaa näkyä vain varpaankärjet tuolta tyynykasasta.

Ai niin, minibaari oli shokeeraava löytö, neiti oli todella hämmästynyt kun "kaapissa oli vauvojen jääkaappi" (vauvojen, siksi kun oli niin pieni kaappi). Neiti meinasi heti tarttua kuoharipulloon (äidin tyttö!) mutta onneksi ehdin väliin.

Lepäilyn jälkeen laitoimme parempaa kudetta päälle ja kumpikin naikkonen suki hiuksiaan eteisen megapeilin edessä. Kävimme kiertelemässä hotellia tarkemmin: hurautimme hissillä yläkerran Skybarin näköaloja ihastelemaan (ääk), sitten huoneen kautta (tytöllä vessahätä, perussettiä) alakerran leikkipaikalle leikkimään. Alakerrasta kerrottiin, että myös satukirjoja olisi lainattavissa huoneeseen, mutta niille ei tällä kertaa ollut tarvetta. Mutta vallan oiva idea tuokin! Leikkipaikka oli tytön mielestä hauska, koska sieltä löytyi kaikenlaista pikkulelua ja väritettävää!

Koska iltaa oli hyvin jäljellä, lähdimme käymään minin lempparikaupassa Tigerissa. Sinne pääsi samaista rautatietunnelia pitkin lähestulkoon koko matkan ja yllättävän äkkiä sinne kävelikin hänen kanssa. Tigerista tyttö sai valita itselleen jotain kivaa: matkaan lähti taikasauva, karkkipussi, magneetteja ja leikkikeittiöön puinen kaakaopurkki.

Ilta vietettiinkin ihan huoneessa, alakerrassa olisi ollut hyvää ruokaa, mutta päätimme painua suihkuun ja herkutella vähän keskenämme huoneessa Voice of Finlandia katsoessa. Suihkusta ja vessasta sen verran, että liiketunnistimella toimivat valot olivat hyvä homma, lapsikin pääsi nopeasti vessaan itsekseen ilman että piti etsiä valokatkaisinta.  Peukut sille. Oli hyvä päivä, ja molemmat meistä ihan poikki :D

Aamulla tarjolla oli ihana aamupala. Tyttö sai herkkupuuroa mustikoilla, ihanaa tuoretta leipää kinkulla ja kurkulla, ja pienet kakkupalat jälkkäriksi. Itse vetelin lähestulkoon koko repertuaarin munakokkelista mustaanmakkaraan ja leivistä hedelmiin. Slurp. Kaksistaan kun oli kolmivuotiaan kanssa, niin oli luksusta saada kaffeet ja ruokailuvälineet suoraan pöytään - väheni heti tiskillä ramppaaminen edestakaisin ja pöytään kyttääminen! Aamupalan jälkeen käväistiin myös hotellin lähestulkoon samassa yhteydessä olevassa Tullintori -kauppakeskuksessa, jonne pääsi hotellin katetun parkkipaikan läpi. Vinkki hieman isompien lasten vanhemmille: Tullintorilla on mielenkiintoinen Irti maasta -keskus, johon kannattaa tutustua!

Ennen junan lähtöä luovutimme huoneen, ja menimme vielä omenamehulle ja kahville hotellin kahvila-baariin. By the way, kymmenen pistettä kauniista juomalasista!!! <3 Oli ihanaa istuskella rauhassa, katsella kaunista hotellia ja rentoutua. Tyttöä ihmetytti kahvilaan jätetty vanha rautatiekisko, joka oli kekseliäästi valaistu ja lasitettu. Vau! Tämän upean valaistuksen ja omenamehun innoittamana tyttö innostuikin joraamaan Manse-rockin tahdissa vartin verran =D

Paluumatkalla vielä "pääsimme" lapsivaunuun *huraa*, jossa oli leikkipaikka, sainkin itse istuskella itsekseni melkein koko matkan, kun tyttö vielä energisenä laski liukumäkeä. Oli oikein ihana reissu, ja hotellivalinta tyttären kanssa reissatessa oli nappivalinta. Suosittelen!

Ihan pakko on vielä kirjoitella myöhemmin osa 2 äidin näkökulmasta, koska hotellissa ja etenkin huoneessa oli niin paljon mielenkiintoisia juttuja, joten stay tuned!

4 kommenttia

1. Kuulostaapa onnistuneelta reissulta kaikin puolin :)

VastaaPoista
  2. Kivalta kuulosti retkenne. Minä olen noiden isompien tytärten kanssa tehnyt Helsingin retkiä yksi kerrallaan. Kahdestaan on mukava pysähtyä olemaan vain hän ja minä. Teillekin tuosta saattaa sukeutua mukava traditio. Kevättä kohti, Tuija

Vastaukset
    1. Kiitos Tuija viestistä Tuo kuulostaa kyllä mukavalta, että olet reissannut tyttäriesi kanssa yksi kerrallaan, hieno ajatus kohdata ja jakaa elämyksiä/aikaa erikseen! Kaunista kevään odotusta sinullekin! :X